söndag 21 februari 2010

Söndag = städdag



Jag har fått ett litet hörn att ha mina hantverksattiraljer på, och snart ska jag få upp lite krokar och kanske en liten anslagstavla (med min fart kommer det nog upp nån gång innan årsskiftet).

För några veckor sedan påpekade en garnförsäljare att man inte kan ha för mycket garn hemma... Martin håller nog inte riktigt med så han utmanade mig att försöka sticka bort lite garn innan jag drar hem mer.
Envis som jag är tog jag mig an utmaningen, hittills har jag hunnit göra 1,5 sjalar, påbörjat en babykofta och snart gjort två par babysockar. Det kommer bli lite fler sjalar, sockar och koftor innan jag handlar mer garn.


Jag var duktig och sorterade mina garner idag och insåg samtidigt att den utmaningen nog behövdes.


Kämpa på nu i veckan, alldeles snart är det helg igen!

2 kommentarer: