söndag 23 maj 2010

i brist på inspiration...


Ibland behöver man bara vara... här ute i skogen kan man inte göra mycket annat än att bara vara. Här finns varken teckning på mobiltelefonen eller internet, lite jobbigt första dagen men väldigt befriande efter det.

Eftersom jag bröt av stickan som jag skulle sticka min kofta med och att garnet till sjalen tog slut så satt jag här ute i skogen utan stickning i 3 dagar.
...men det var också lite befriande... faktiskt. Ibland behöver man en paus.

Jag har dessutom alldeles för segdragna projekt på gång så jag vill inte blogga om min stickning denna gång, jag visar vacker natur och bullbak istället.



I hopp om att jag ska blogga om ett färdigt segdraget stickprojekt vid nästa tillfälle...

3 kommentarer:

  1. Låter härligt med en helg i skogen! Jag har ett liknande ställe som jag "rymmer" till ibland. Skönt att komma ut i naturen och bort från datorer, telefoner mm. Lite frustrerande att stickan gått av (även om du verkar ha tagit det med ro). Du skulle ha gjort som Pippi och skickat en flaskpost "utan stickning i två dagar försmäktar vi på denna ö" :)

    SvaraRadera
  2. Hej Therese :) Vilka mysiga bilder du lagt upp. Väldigt rogivande, natur och bullbak :) Skulle också gärna vilja va i naturen nu, den är så vacker nu i maj när allt blir grönt och fint. Hur mår du? Hur går det på jobbet? Önskar dig allt gott, ta hand om dig! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jätte fin profilbild på dig!!!=)

    SvaraRadera