söndag 6 juni 2010

Jag är klar med två av mina tre långtidsprojekt. Två gröna lövslajalar är avmaskade och den ena är, som ni ser, invigd.
Den andra vill jag inte lägga ut bilder på än då den kommer att invigas på ett bröllop den 19e juni... ett lite mindre mediabevakat bröllop visserligen, men jag vet att bruden kommer vara lika strålande och lycklig som kronprinsessan!!

Det var inte länge sen jag hade garnköparstopp. Det är konstigt men det känns som att jag har dubbelt så mycket garn nu än innan. Jag vet inte hur det gick till riktigt, men en anledning är i alla fall en gåva från min mammas faster som tillsammans med min mormor i sin ungdom hade kurser i växtfärgning... resultatet av deras kreativitet ser ni nedan.


Jag ska fundera länge på vad jag ska sticka av dessa vackra garner, något alldeles speciellt måste det ju bli, eftersom garnerna är så vackra och har en alldeles speciell historia. Har ni förslag på fina projekt som inte kräver mycket garn av samma färg?

Visst är underbart ute nu, kan man stanna tiden en stund?

1 kommentar:

  1. hej Terra!
    va fint det blev!!
    jag har ett tips! en pläd av mormorsrutor!!
    det ska jag göra mig en då jag har en massa tid och inspiration!!
    kram, ninna

    SvaraRadera