söndag 28 februari 2010

Söndag i sängen...


Brasan är tänd och soffan är uppvärmd med hjälp av en kopp te och en varm filt. Sista OS-kvällen och lite stickning i lugn och ro. Har inte mycket att klaga på, men det hade varit roligare om Martin också var hemma... men som sagt, snart är det torsdag igen.

Jag stickar en kofta, ett riktigt långtidsprojekt, men jag stickar på i en väldans fart för det finns så många andra saker jag vill börja sticka. Tanken är att ska se ut ungefär som bilden nedan... jag tror däremot att jag gör hellånga ärmar. Min absoluta favoritfärg - turkos/blå

3 kommentarer:

  1. Vad kul med koftstickning!Ska vi gemensamhetssticka på onsdag igen?Kan du?

    SvaraRadera
  2. Helena i Ljungsbro1 mars 2010 kl. 08:40

    Jättefin!

    SvaraRadera
  3. Tjusigt, turkos/blå är en favorit för mig också. Hoppas du visar upp det färdiga resultatet sen. Om du letar efter "Små stickade kläder från vår barndom" av Celia B. Dackenberg kan jag tipsa dig om att kolla om de har den på biblioteket. Den har en del fina projekt.

    SvaraRadera