fredag 4 februari 2011

Tåupp sockar

Stickar sockar i tåuppteknik.
Det är så himla kul att lära sig nya mönster.
Tån gick bra efter lite klurerier, nu är jag lite nervös inför hälen. Jag har använt mig av denna beskrivning, men jag vet att det finns fler beskrivningar på tex knitty.com

Estoy apprendiendo como hacer calcetines en una nueva manera, empezar con el dedo del pie, es super divertido. Normalmente he empezado en el otro lado. Si queres aprender, checka el sitio www.knitty.com


Jag har nu under januari lagt på en mysig vana, att unna mig nåt på vägen hem från jobbet på fredagarna när jag jobbat hårt en vecka... så blev det även idag. Fint te och fin burk.

Este ano me he pongo un hábito nuevio, comprarme un regalito los viernes cuando e trabajado duro toda la semana. Hoy día compré te.


God helg kära folkens, jag tar nu en eftermiddagsfika och försöker ladda lite energi till att fortsätta jobba några timmar till, så jag kan känna mig riktigt ledig imorgon. Förmodligen blir det skidåkning både lördag och söndag.

Feliz weekend amigos, estoy tomando un cafecito para preparar me a trabajar unas horas mas. Probablemente voy a eskiar todo el weekend, me gusta!!

1 kommentar:

  1. ahhh! jag försökte få mig en fredagspresent jag med.. en kryddhylla från IKEA. men M hann inte åka förbi..;)
    kram

    SvaraRadera