söndag 30 januari 2011

äntligen...


Ett långt och lite tradigt stickprojekt är snart slut, äntligen!
Mönstret: Garnstudio
Garn: alpaca från Garnstudio
Stickor nr 3.

Det känns som att jag stickat denna kofta två gånger, framsidan har jag repat upp och stickat om, nu blockar jag den för andra gången, och så stickar jag den andra ärmen.
I tillägg då att den stickas på tunt garn gör ju att det känns som ett evighetsprojekt. Jag ska aldrig mer sticka en kofta till mig själv på nr 3...


Men tänk vad man glömmer otrevligheter fort, för nyss var jag inne på Claras blogg och fick se denna skönhet, och jag tänkte medsamma "DENNA SKA JAG STICKA"!!
Den är så otroligt fin att jag kanske försöker mig på den en vacker dag. Men först vill jag nog kanske våga försöka mig på denna och lite småprojekt, sockar till M och gul o blå mössor till skidVM här i Oslo... man måste faktiskt supporta sveriges hjältar!

2 kommentarer:

  1. Fin kofta! Och tack för länken!
    Jag tror absolut att du kan sticka Coraline, den är inte så svårt att sticka tycker jag.

    Angående slätstickning så tycker jag du ska testa att ha olika storlekar på stickorna, alltså en lite större för de räta maskorna och en mindre för de aviga så blir det jämnare. Så gjorde jag innan, men nu har min avigstickning börjat bli hårdare så jag behöver det inte längre. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Helena i Ljungsbro30 januari 2011 kl. 06:48

    Virka OS-mössor. Det tar ca 2 timmar/styck!

    Jag har garn om du behöver...

    SvaraRadera