lördag 12 februari 2011

ut på tur


Bor man i Norge så måste man pröva längdskidor. O det är en hel djungel av vetenskap kring dessa skidor, skejtskidor, racingskidor, fjällskidor, turskidor...
Vi kom i alla fall fram till att det kostade lika mycket att hyra tre gånger som att köpa egna skidor, så vi körde den hårda stilen o köpte nya skidor för att pröva.
Det blev i alla fall en fin tur, även om det var ganska svårt att hålla balansen. All min respekt till Gunde o gänget, det ser ju så lätt ut på TV!!
Fler turer blir det i alla fall, det var jättekul och bra konditionsträning, att man samtidigt har utsikt över hela Oslo gör det ju bara bättre!



Jag sparade prislappen på med flit så de duktiga norrmännen skulle förstå att jag var nybörjare...

Det blir inte mycket stickat här inte, o jag sliter fortfarande med den *pip* hälen till Martins tåuppsockar, det var svårare än jag trodde att få till det snyggt. Så nu har jag stickat, repat upp, stickat, repat upp, o nu stickar jag lite igen... några varv i taget, så det tar sin lilla stund.

Si vives en Noruega necesitan esquiar crosscountry, Martin y yo íbamos hoy dia para aprender. Es super difícil pero es agradable y una buena manera de entrenar. Mexicanos, visítame y podemos aprender juntos!! Los extrano!!


1 kommentar:

  1. Helena i Ljungsbro12 februari 2011 kl. 13:22

    Vi har stickkurs varannan måndag i kyrkan. Nu är det tema "Sticka sockar" som gäller!!!

    SvaraRadera