lördag 2 januari 2010

GOTT NYTT ÅR!!


Jag har varit ute o rest med min familj i jul, det bar av till Vietnam. Ett helt fantastiskt land som jag verkligen skulle vilja besöka igen. Vi har turistat, solat, badat och shoppat (fyndat). Jag köpte allt möjligt nödvändigt och onödigt. Jag hittade till och med garn där, 2 kr nystanet (50gr). Sen köpte jag också lite sidentyg, 160kr för 6 meter. Jag är inte så duktig på att sy, men jag ska nog försöka lära mig lite under 2010.

Efter en lite väl trött nyårsafton (jag somnade redan kl 21) så passade en lugn första dag på året mycket bra. Jag, min syster Beatrice och kompis Elin satt i soffan och hade syjunta.
Vi passade även på att inviga min nya teservis som jag fyndade i julhelgen.


Med hopp om mycket stickning, virkning och även lite syprojekt år 2010.










2 kommentarer:

  1. Vilken snygg teservis!Det är första gången jag blockar något, man fuktar och spänner ut det man vill ha blockat med nålar, då blir det helt enkelt plattare och mönstret syns mer!Imorrn ska jag försöka få till några bilder på dne blockade sjalen!Syjunta snart tycker ja!

    SvaraRadera
  2. Ja,jag träffas gärna nästa vecka. Tis el ons spelar ingen roll för mig, slutar 18.10 tis och 18.20 ons, hos dig eller mig eller på stan kanske? Har tänkt länge på att vi måste ses snart...tiden bara går...Hoppas allt är bra med dig!Vi hörs-kraam!

    SvaraRadera