söndag 22 augusti 2010

på väg ut ur kaoset...

...jag har hittat datakabeln till kameran.

Sakta men säkert så börjar mitt hem träda fram här i Oslo. Jag bor numera i världens vackraste 1800-tals hus. Mitt kök ligger i den före detta glasverandan, otroligt inspirerande! Jag har bara några minuters gångavstånd till två garnaffärer, varav en har jag inspekterat med belåtenhet.
Första dagen jag åkte till jobbet så såg jag både en stickare och en virkare på tunnelbanan.
Nästa vecka ska jag provsjunga i en gospelkör som jag hoppas att jag kan sjunga i.

Kort sagt, jag tror jag kommer trivas här!!

I helgen som kommer, närmare bestämt den 29e augusti kl 11-16, så ska jag och virkstina ställa ut våra stickade och virkade hantverk i Gamla Linköping. Jag hoppas att jag får träffa dig där.
Här kommer ett litet smakprov på vad du kan titta på, och köpa om det faller dig i smaken...




2 kommentarer:

  1. Helena i Ljungsbro22 augusti 2010 kl. 11:33

    Jag har tyvärr ingen möjlighet att komma in på söndag. Ska ni ut på Ljungsbro marknad fredag eller lördag?

    SvaraRadera
  2. Åh...d ä ju typiskt...Ja kan ej i helgen, men ja ser redan nu att d finns en superfin "vante" elle va man säger som ja vill ha. Går d beställa på nåt vis?
    Hoppas du o din man trivs i Oslo. Nytt land, nya möjligheter:) Må ju hälsa på nångång...har dock lit grejer att fixa, men sen så, när lugnet lagt sej över lilla mej så kommer ja:)

    Kram J

    SvaraRadera