måndag 12 juli 2010

I väntan på mer semester...


Under veckan som gått har jag varit ledare på världens bästa läger.
Gemenskapslägret på Bjärka Säby är helt fantastiskt.
Det är riktat mot familjer som har handikappade barn. Jag har träffat gamla vänner och fått nya värdefulla bekantskaper. Man får så mycket kärlek där så att det räcker ett helt år. Lägret är helt klart beroendeframkallande och jag hoppas det inte dröjer 10 år till nästa gång.
Om jag hade fått så hade jag lagt upp en videosnutt på när bästisarna sjunger "You're the one that I want", då hade ni alla förstått vad ni gick miste om förra veckan.
Tack älskade vänner för en underbar vecka!

Nu är jag tillbaka och jobbar en vecka fast hjärnan och kroppen har för länge sen gått ner på lågvarv, men jag fick lite extra energi i sommarvärmen när jag sprang på dessa små godsaker.
Varje härva reades ut för 25kr (ord pris 65kr) Inte illa tyckte jag, ekologisk och handfärgad bomull från gotland.



Jag har tidigare inte riktigt förstått grejen med bomull, jag har helst bara stickat i ull. Men nu när det är så varmt så känns det som att man inte kan sticka i nåt annat än just bomull.
Snart, mycket snart går jag på semester igen...

2 kommentarer:

  1. Woho!Hörde just ditt meddelande!Vad skojsigt, jag hade nästan gett upp lite ett tag..!Då ska jag sticka fler mössor!Vi hörs!Kramis!

    SvaraRadera
  2. Helena i Ljungsbro13 juli 2010 kl. 00:09

    Jag vill också sticka i bomull!

    Måste inventera garnförrådet.....

    SvaraRadera