tisdag 13 april 2010

Solstickning o fika på balkongen...


Våren är kommen och man kan sitta ute en stund i solskenet o bara njuta...


...o så till det lite mindre underbara...

Andra klagar över sina citroner, jag klagar över min kassa ojämna stickning.
Jag är i princip klar med ena framstycket och inser att den är inte alls lika jämn som bakstycket. Repa upp eller inte repa upp, det är frågan?

Jag tror jag kommer repa upp, och jag kommer inte bli klar med koftan innan 1a maj som jag hade som målsättning. Jag behöver nog lite paus från koftstickningen, jag ska göra klart min lövsjal som ni ser ovan och en beställningssjal, sen fortsätter jag på koftan.
Det får bli en sensommarkofta...

2 kommentarer:

  1. lövsjalen ser snygg ut! Men går det inte att sticka lite längre p framstycket då?Synd att behöva repa upp när du kommit så långt! Jag hinner nog inte till stickcafét imorrn tyvärr. Men hur går det med våra planer?Ska vi sikta på att va med? Vet du nåt om man skulle lämna in sina grejer för "godkännande" sanrt? Krya krya tills på söndag!

    SvaraRadera
  2. Tror inte att du behöver repa upp det syns inte sen//Lotta

    SvaraRadera