söndag 9 oktober 2011

Söndagslat



Idag har jag varit lite produktiv, men har ändå alldeles för dåligt samvete för dagens fysiska inaktivitet.



Jag har varit på två snabba husvisningar. Hus nr ett var otroligt fint, låg jättevackert ute på landet men det var på gränsen till för litet, o sen var vi tvugna att köa för att få komma in i huset. Det var utan tvekan säkert 100 andra personer där som var intresserade av det gulliga huset. Hus nr två var alldeles för mycket att renovera på, och inte helt lika idylliskt läge.



Nästan lite skönt att husen inte var nåt att ha,

för vi har ju precis flyttat och bor alldeles för bra för att flytta redan.



För övrigt har jag suttit i soffan hela dagen och bara latat mig, kollat på tvn. Men då har jag passat på att göra allt tråkigt som man bara lägger på hög:

fästa trådar, maska av, fästa ännu fler trådar, sy i knappar och sätta på mina fina terrashantverk-lappar och sticka klart projekt som har tagit lite för lång tid.



Här är en kofta som tog säkert över ett år att sticka, och som nu har varit nästan klar utan knappar ett halvår till.







Eftersom det är lite småknöligt att lägga upp många foton så drar jag ut på visningen av dagens arbete och lägger upp några bilder i taget de kommande dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar