måndag 21 januari 2013

Årskrönika 2012

Har ni saknat mig??
Ett helt år har gått utan ett enda inlägg från mig.
Ullis, kära syster, jag tänker inte be om ursäkt för det.
Jag vet ju att min läsarskara inte är så stor, jag tror jag kan räkna er på en och samma hand. Ni känner ju mig och har säkert koll på att mitt år har bestått av flytt-renovering-trött och höggravid-bebislycka/koma. 
Det har ju delvis blivit mycket pysslande/fixande/stickade/litelite sömnad, men det har inte funnits så mycket inspiration över till att ta bilder på allt och ladda upp på internätet. 
Har ni överlevt mitt bloggfria år?!?

Här kommer en liten årskrönika på vad mitt 2012 bestod av. 

JANUARI

Året firades in i Sri Lanka med hela min familj. Det var också månaden då vi tog ett positivt graviditetstest och jag började må "lite konstigt". Jag fyllde 30 år vilket jag bara orkade fira med några av mina närmaste.


FEBRUARI

Februari fortsatte jag må ännu mer konstigt, ganska så mycket mer konstigt, men som tur var så vände det samma månad. Hela månaden bestod av migrän och att försöka vila så mycket man bara kunde, tur att Februari är den kortaste månaden på året ;)


MARS

Flytt och början på renovering. I början bodde vi i en etta med kokvrå, litet och trångt tycker kanske ni. Mysigt tyckte vi, vi bodde bara så en månad, i april och maj bodde vi mycket mer trångt, stökigt, smutsigt och rörigt... men fortfarande ganska mysigt.


APRIL

I april och maj fortsätter renoveringen. Bilden är egentligen ifrån maj, men tycker sovrumstapeten är så fin så jag ville visa den. 


MAJ

Besöker jämtland för första gången då det inte är vintersäsong. Jag reste hit med min kör, Da Capo, vi "turnerade" lite i Ragundadalen och Östersund. Här turistade vi och såg Döda Fallet, en gång i tiden var det en stor fors här, men efter att en entreprenör haft lite otur när han tänkte och en naturkatastrof senare så är det tomt på vatten i forsen. Helt klart värt ett besök!


JUNI

I juni fixade vi med finlir av renoveringen, köket var klart, vi hade flyttat in i sovrummet i maj, och packade upp alla våra kartonger, köpte möbler och ställde till med kalas i trädgården. Lite för att skynda på processen att bli klar med renovering och inflytt, men mest för att fira våra 30år och inflyttning! Hoppas man kommer på nya anledningar till att ställa till med kalas i år också, för trevligt var det. 


JULI

Jag jobbar mina sista veckor innan semester och mammaledighet. Det är ganska tungt och lite varmt. 
En helg åkte vi till Värmland och träffade nästan hela min familj, Beatrice var bortrest. Här är 4 av 5 systrar och en svåger (Andreas), vi (med betoning på mina systrar och svåger) sjöng och spelade på en musikgudstjänst. 


AUGUSTI

Låt mig presentera: Sigrid Lovisa Beatrice Rosén. 
Hon kom ut den 30e augusti 2012, efter alldeles för många värkar!! 
(värk minst var 10e minut, i två dygn. Jag orkar inte räkna så höga tal när jag inte har excel)


SEPTEMBER

Bebisbubblan
Måste jag säga mer? 
Jag satt/låg mest still i soffan med en sovande bebis, 
hur mysigt som helst!!


OKTOBER

Äntligen lite stickning. Här blir jag klar med en välanvänd overall. 


NOVEMBER

Kusin Britta blir så avis att hon tvingar mig att sticka en overall till ;)


DECEMBER

Jag vet inte hur många luciatåg jag gått genom alla 30 år... första advent går jag ytterligare 3 med min fantastiska kör Da Capo, vad skulle december vara utan er? 
Sigrid gör sitt första luciatåg.
Innan året är slut hinner vi också med julkappsinköp, pysslande, städande, maginfluensa, sillinläggning, köttbullstrillande, jultomten, massa julklappar, släkt, mellandagsrean, Näset, ännu mer släkt, halka, spa, nya och gamla fina vänner, 30-årskalas (Grattis Anton)!!
Vilket år!

Gott nytt 2013 kära vänner!

2 kommentarer:

  1. Jaaaaa! Vi är (minst) två Ullis i Bryssel som saknat din blogg! Wowooo!

    SvaraRadera