torsdag 24 februari 2011

Mormorsbröd


Ninna har lärt mig baka mormorsbröd, som det hörs på namnet så bakade alltid min mormor detta bröd (Ninnas mormor också). Mamma har alltid sagt att det är jättesvårt så hon har aldrig lärt sig, så mormorsbröd var lyxvara i min barndom. Det var inte supersvårt, men inte superenkelt heller, för jag har misslyckats med en sats. Andra försöket blev helt perfekt!
Ninna har också en finfin tävling på gång, missa inte den (framförallt inte du Stina, jag har förstått att leksaker snart verkar komma till pass, Grattis också)

Jag stickar just nu på sverigemössor, min är klar, och Martins blir klar i morgon. Min invigdes i kväll när jag gick på medaljceremonin då HELLNER tog GULD och JÖNSSON tog BRONS. Vilken succé, vi fick sjunga nationalsången o allt!!


He aprendido hacer pan como mi abuelita hizo cuando ella estaba con nosotros. Mi mama siempre ha dicho que es superdificíl. Pues no es super facil, pero tampoco es superdificil. Ya puedo hacerlo yo, es suuuuperrico.

Tambien filicidades a los suecos que ganaron en el copa del mundo en esqui crosscountry.

1 kommentar: